Haberler
ELEKTRONİK TEBLİGAT SİSTEMİ HAKKINDA VERGİ USUL KANUNU TEBLİĞİ
Vergi Usul Kanununun elektronik ortamda tebliğ hakkında düzenlemeler yapan 107/A maddesinde 7587 Sayılı Kanunla yapılan değişikliklerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasların belirlendiği VUK Genel Tebliği (Sıra No: 596) Resmi Gazete'de yayımlandı. Bu konuda daha önce yayımlanmış olan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 456) yürürlükten kaldırıldı.
Aşağıdakiler elektronik tebligat sistemine dâhil olmak ve bu sistemi kullanmak zorundadır:
Kurumlar vergisi mükellefleri,
Ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri,
Kollektif şirketler ile adi komandit şirketler
Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan (taşıtlar) kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek kişiler ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller
Yukarıdakileri dışında isteğe bağlı olarak kendilerine elektronik tebligat yapılmasını talep eden kişiler de elektronik tebligat sisteminden yararlanabilecek.
Bu Tebliğin yayımı tarihinden önce elektronik tebligat sistemine dâhil olmayan ve elektronik tebligat sistemi kullanmak zorunda olan; kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ve kollektif şirketler ile adi komandit şirketler tebliğin yayımını izleyen ayın sonuna (30 Kasım 2026) kadar elektronik tebligat sistemine dâhil olmak zorundadır.
Bu Tebliğin yayımı tarihinden sonra mükellefiyet tesis ettiren kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ve kollektif şirketler ile adi komandit şirketler işe başlama tarihini takip eden 15 gün içerisinde elektronik tebligat sistemine dâhil olmak zorundadır.
4760 sayılı Kanuna ekli (II) sayılı listedeki mallardan (taşıtlar) kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek kişiler, tüzel kişiler ve tüzel kişiliği olmayan teşekküller ilk iktisaba ilişkin kayıt veya tescil işlemi tamamlanmadan önce elektronik tebligat sistemine dâhil olmak zorundadır.
Elektronik tebligat sistemine Dijital Vergi Dairesi üzerinden veya ilgili vergi dairesinden başvuruda bulunulabilecek.
1/7/2026 tarihinden önce Kanunun 107/A maddesi kapsamında elektronik tebligat sistemine dâhil olanlar, yeni bir başvuru yapmaksızın mevcut kullanıcı kodu ve şifreleri ile elektronik tebligat sistemini kullanmaya devam edecekler.
Elektronik tebligatlar sisteme ulaştıkları tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak. Tebligata ilişkin SMS veya e-posta bildirimi gelmemesi tebligatın geçerliliğini etkilemeyecek. Elektronik tebligatlara Dijital Vergi Dairesinden ya da e-Devlet Kapısı üzerinden erişilebilecek.
Ticaret siciline kayıtlı tüzel kişiler ticaret sicil kayıtlarının, diğer tüzel kişiler ise tabi oldukları sicil kayıtlarının silindiği tarih itibarıyla elektronik tebligat sisteminden çıkarılacak.
Zorunlu olarak elektronik tebligat sistemine dâhil olan gerçek kişiler, mükellefiyetin sona erdiği tarihi izleyen beşinci takvim yılı sonundan itibaren ilgili vergi dairesine veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden başvurmaları halinde, elektronik tebligat sistemine dâhil olma zorunluluğu gerektiren diğer haller bulunmamak şartıyla talep tarihi itibarıyla elektronik tebligat sisteminden çıkarılacak.
Elektronik tebligat sistemine dâhil olan 65 yaşını doldurmuş kişiler ilgili vergi dairesine veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden başvurmaları halinde talep tarihi itibarıyla elektronik tebligat sisteminden çıkarılacak.
Tasfiye ve iflas haline giren şirketlere elektronik tebligat sistemi aracılığıyla elektronik tebligat yapılmayacak . Ancak tasfiye haline giren şirketlere tasfiye memuru olarak atananlar ve iflas haline giren şirketlerde isteğe bağlı olarak elektronik tebligat sistemine dahil olunacak.

ELEKTRONİK TEBLİGAT SİSTEMİ HAKKINDA VERGİ USUL KANUNU TEBLİĞİ

SERMAYENİN KAYBI, BORCA BATIK OLMA DURUM HESAPLARINDA KUR FARKI ZARARLARI

KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA KURULU'NUN KURUMSAL e-POSTA HESAPLARI HAKKINDA KARARI

ÇEVRE YÖNETİMİ HİZMETLERİ HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK

NOTER İŞLEMLERİNDE İSTENEN BELGELER DÜZENLENDİ

TAŞINMAZ SATIŞINDA GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ KULLANMA ZORUNLULUĞU ERTELENDİ

BENZİN VE LPG'DEN ALINAN ÖTV'DE EŞEL MOBİL SİSTEMİ SONA ERDİ

UZAKTAN ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK

TURİZM ÜCRET DESTEĞİ HAKKINDA SGK GENELGESİ

İNTERNETTE YAPILAN TİCARİ FAALİYELERE İLİŞKİN BİLGİ VERME YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜN KAPSAMI GENİŞLETİLDİ

KURUMLAR VERGİSİ MÜKELLEFLERİNİN FON KAZANÇLARINDAN TEVKİFAT YAPILACAK

İHRACAT, TRANSİT TİCARET İLE DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMETLERDE VERGİ İSTİSNASINA DAİR MEVZUATTA DEĞİŞİKLİK

YATIRIM PROJELERİNİN STRATEJİK ÖNCELİK VE TEKNİK DEĞERLENDİRMESİNE DAİR TEBLİĞDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA TEBLİĞ

KARŞIT İNCELEME TUTANAKLARININ ELEKTRONİK OLARAK GÖNDERİLMESİNE İLİŞKİN SÜRE UZATILDI
